Giannis D
Giannis D byla postavena v Japonsku a spuštěna na vodu v roce 1969 jako Shoyo Maru. Byla to univerzální nákladní loď se dvěma velkými nákladovými prostory. Délka 99.5 m, šíře 16 m, ponor 6.5 m, výtlak 2932 BRT. Šestiválcový motor o výkonu 3000 HP umožňoval plout rychlostí 12 uzlů.
V roce 1975 změnila majitele a byla přejmenována na Markos. Posledním majitelem byl od roku 1980 Dumarc Shipping and Trading Corporation z řeckého Pirea, který dal lodi její poslední jméno, Giannis D, a umístil velké plechové písmeno D na komín, které je možno spatřit na vraku dodnes.
Na poslední cestu se Giannis D vydala s nákladem dřeva z chorvatského přístavu Rieka. Cílem byly saúdskoarabský přístav Jeddah a jemenský Hodeida. 19. dubna 1983 byl klidný den. Žádné vlny, které by se lámaly o útesy těsně pod hladinou. Kapitán byl už velmi unavený. Měl za sebou dlouhé vyřizování formalit u vstupu do Suezského průplavu, proplavení a náročnou plavbu Suezským zálivem. V Gubalské úžině předal řízení prvnímu důstojníkovi. Ten udělal drobnou navigační chybu a navíc si nevšiml za dne nepříliš výrazného laterálního značení. Za chvíli Giannis D narazila v plné rychlosti do severozápadního výběžku útesu Shaab Abu Nuhas, do posledního zrádného útesu na cestě do Jeddahu. Všichni byli zachráněni. Loď byla ještě nějaký čas nasedlá na útes, než se definitivně potopila nedaleko dalších několika vraků (Carnatic, Chrisoula K, Kimon M).
Vrchol vraku leží jen několik metrů pod hladinou, místo bývá označeno bójí.
Záď s kapitánským můstkem, komínem a pro tento vrak charakteristickým portálem je zachovalá, ale co šlo odšroubovat, to zde již pochopitelně chybí, můstek je absolutně vyčištěný. Lodní šroub se musel otáčet ještě po najetí na útes, je úplně zkroucený. Trup je nakloněn na levobok.
Přístup do vnitřních prostor je snadný z mnoha stran. Je možno spatřit koupelnu obloženou mozaikovými obkladačkami, prolézt strojovnu a podívat se do dílny vybavené soustruhem, na ponku zůstal masivní svěrák.
Střední část je zborcená. Zachovalejší je až příď.